sabado

Sitter hemma i mitt rum, så här har min dag sett ut hittills;
Kom hem från Mika (sov där igår) och åt frukost innan det var dags för lite jobb. Började med att bädda deras sängar. Lekte med Catalina, Beltrán lekte med morfarn som också var här. Efter tag var det dags att börja tänka på att gå ut. Playan var planen så packa väska med handdukar och badkläder, vatten, solkräm ja ni vet det man behöver. Så beger vi oss jag och barnen. Catalina fiskar och fångar kräftor, försöker få mig att fånga en också men nej tack.. Beltran kastar småsten så det stänker vatten åt alla håll. Vi leker en stund i vågorna, springer, bygger i sanden innan jag tycker det är dags för hemfärd. Så klart vill ju ingen av dem gå hem så skrik och tårar från den lilla och lite sura miner från tjejan men till slut är vi på väg hem. Cata då himla snäll och berättar sagor för sin bror så att han ska sluta gråta :) Vi kommer hem duschar bort all sand och sen är det dags för lunch och jag slutar jobba. Idag bjöds det på tortilla och pizza med blåmögelost och anjouvis (hur stavas det?). Tog en dusch och mötte Susie och Mika för en promenad utmed stranden. Mika jobbade för övrigt. Sen mötte vi även upp Hanna och då blev det en liten shoppingtur, köptes dock inget.. Följde med Mika hem en sväng och sen tog jag och Susie sällis hemåt. Har vart och handlat och jag är nog allt lite korkad ibland. Tänkte unna mig lite choklad så köper en liten kaka (bättre för vet att jag kommer äta för mycket om jag köper en stor), kommer hem och ser att jag har köpt choklad med hög halt av hasselnötter, men bra jobbat tjejen. Nej det blir ingen choklad för min del ikväll.. Var in på en chinaaffär innan jag kom hem och köpte lite grejer också. Nu är jag dock hemma och väntar på att familjen ska komma hem. Har mer jobb framför mig ikväll.. Lite tråkigt då vi skulle eller ja de andra ska ju fortfarande, ses hos Bella och Adri och förfesta :) men antingen hinner jag dit en sväng efter jobbet eller så möter jag dem ute istället!
Trevlig helg :)


Kommentarer
Postat av: mammi

Härlig dag och att du fortfarande kan njuta av sol och bad. Jag funderade på ett svalkande dopp i ån idag för det är varmt och skönt. Synd på chokladen men då slapp du ju ;-)

kramar från oss!

2011-09-11 @ 12:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0