nöjd?

Jag tror människan har svårt för att bli nöjd, finns alltid något som skulle kunnat vara annorlunda och bättre... I alla fall om jag kollar till mig själv. Det är sällan jag blir 100 % nöjd med saker. Det är en sak jag behöver träna på. För varför ska man inte kunna vara nöjd med det man har, ja så klart att man ska sträva efter nya mål och så vidare men tänkte väl mer på småsaker.. Okej ja konstigt babbel här nu. Det som fick mig att tänka på detta var mina nya morgontider. Hela våren jobbade jag verja morgon och var tvungen att gå upp någongång mellan 7.50-8.20. Helt okej även om det var lite segt men man tar sig upp liksom. Nu däremot (om det inte ändras vill säga) har jag förhoppningsvis tre stycken sovmorgnar. Jag måste ta barnen till skolan tisdag och fredag. Så varför är jag inte nöjd då? det borde ju kännas sjukt mycket bättre än i våras.. haha tror dock man kommer in i detta fort och det kommer bli toppen! :)

Jättevarmt och skönt under förmiddagen, tog mej en promenad åt frukost länge och inte så mycket mer innan jag jobbade lunch. Allt gick bra fick hem båda barnen från skolan och gav dem mat innan pappan kom hem. Då gick jag och mötte Mika, ville gå till playan. Låg kanske där en halvtimme innan det blev grått på himlen och vi gick och tog en kaffe istället. Tur var väl det för under tiden vi drack kaffe började regnet ösa ner. Hem till mig för lite slapp och då börjar det åska också. Den har fortsatt hela eftermiddagen/kvällen :/ Så blev till att vara inne med barnen istället för parken.
Ätit kvällsmat så nu blir det till att plugga lite spanska, fixa ett spel med engelska ord att spela med Catalina, lite pyssel, kanske lite play och Sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0