Jobbhelg

Tror inte så många är intresserade av detta här snackeriet längre men för er som är det...

Den här helgen har barnen långledigt. De går nämligen bara tre dagar i skolan nästa vecka. Är ju dessutom halloweenhelg, plus att vi ändrar tiden inatt. På tisdag fyller pappan här i huset 50 år. Därför har han och mamman begett sig till Paris. En liten weekendtrip för att fira. Tror att det är första gången som de åker iväg själva utan barnen. Tycker absolut att de är värda det. De är så himla gulliga "mina föräldrar". Detta innebär ju då att lilla jag har fått lite mer jobb denna helg. Började vid 20.00 ikväll och ska ha dem fram till imorgon förmiddag då mormorn kommer och är med dem fram till lunch då jag tar över igen. Föräldrarna kommer hem igen på måndag natt. Jag tycker det känns kul att få lite mer ansvar, få laga middag och fixa frukost, lägga dem till sängs, läsa sagor..... Att få göra det utan på mitt eget sätt är också en fördel :) Mamman är himla gullig, hon förklarade allt flera gånger och har satt upp små lappar, typ i kylskåpet och så. Första kvällen gick bra. Åt middag, såg lite på tv, läste sagor och nu sover de sötnosarna. Lite oroligt från flickan eftersom de inte är hemma men det lugnade sig.
Nu ska jag kolla lite tv, real madrid möter real sociedad så antingen det eller om det är någon bra film. Får se;)
Fortsatt trevlig helg vänner!
KRAM


Kommentarer
Postat av: mammi

Så härligt för Gonzalo och Diana, hälsa och gratta från oss :) kul för dej också ju att få rå om er själv. Vi vill gärna att du fortsätter skriva, är jättekul att läsa <3

kramar <3

2011-10-30 @ 09:22:49
Postat av: Bella

Håller med, det är kul att läsa. :) Även om man inte ses känns det som man får ta lite del av varandras liv då liksom. xx

2011-10-30 @ 16:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0