vad har hänt?

Okej, ni få som endå följer bloggen, jag finns fortfarande och allt är toppen! Problemet veckan som passerat har varit att vi inte har haft ett fungerande internet vilket såklart lett till att jag inte kunnat uppdatera er om allt roligt" som händer här.. Ärligt talat har det nog ändå hänt en hel del under den tiden jag inte kunnat skriva men vet inte om vi orkar med allt så där bara va..
I senaste inlägget skrev jag att jag inte mådde så bra, huvudvärken har försvunnit men min hals är som den är, men vet ni vad, varför klaga när jag har det så bra för övrigt och jag tror att det kommer gå över någon gång!
Jag har jobbat på som vanligt och helgen som var så vart det karneval här. Så en stor folkfest kan man säga där folk började klä ut sig i lördags. Mycket folk ute hela dagarna och kvällarna och andra saker som skedde, typ uppträdanden osv. Jag hade även lite extra ledigt eftersom familjen under lördag eftermiddag åkte till Galicien och stannade till måndag kväll.
Under lördagen åkte Bella, Susie, Mika och jag till vad jag tror heter Parque principal, vilket är ett shoppingcenter ca 30 minuter härifrån. Och vet ni vad, där fanns Ikea och H&M svenskt:) och såklart massa andra affärer. Anledningen till utflykten dit var att hitta kläder till vår utklädnad, vilket vi gjorde. Köpte mig även ett par tygskor på primark =) På kvällen blev det utgång och den nya tjejen från Kanada följde också med :) Söndagen bjöd på brunch och promenad följt av en tidig kväll.
Måndagen mötte jag upp Susie och vi gav oss ut för att hitta blå färg mm. Vilket visade sig vara ett näst in till omöjligt uppdrag. Fixade lunch till oss fyra tjejer och efter lunch åkte vi vidare till corte ingles för att hitta färg och det löste sig! :) Hade planer på att titta på paraden men hann inte utan var tvungna att gå hem till Susie innan den börjat. Och efter ett tag där började förvandlingen till Avatarer, vi var sju tjejer som denna kväll blev avatarer. Mika som är grymt duktig på att teckna tog hand om att måla allas ansikten, mkt bra! =) Sen gick vi ut och hade en rolig kväll bland alla möjliga olika utklädnader. Var rätt svårt att få bort den där nedrans färgen men det var värt jobbet, för kvällen blev bra och folk såg vad vi var!
Lite jobb tisdagseftermiddagen och sen onsdag var allt som vanligt igen.. Tror att det var bra med ett litet uppehåll ifrån barnen både för dem och mig. Vi har vart på hennes dans, jag har gjort mina spanskaläxor, umgåtts med goa tjejer, promenerat, städat, tvättat.. ja ni vet såna intressanta saker.
Var barnvakt igår kväll och Mika höll mig sällskap, de kom hem tidigt så vi bestämde oss för att gå ut och kolla läget litegrann, vilket var ett bra beslut! :)
Den här dagen har gått relativt fort, kändes som om jag nyss vaknade för att gå och hjälpa dottern med kläderna och hennes hår och sedan gå till spanskan. Efter spanskan lite häng med Susie och Mika. Efter lunch passade jag på att ladda upp lite bilder på fb, tog lite siesta, en promenad och kvällspasset erbjöd lite teckningar, läsning och en sväng till parken efter mellanmålet :) Jag sitter barnvakt ikväll också, men ikväll blir jag hemma hela kvällen :)

Bjuder på lite bilder från veckan..




some were hungry after the shopping..




resultatet (jag och susie)


making lunch with mika :)


Kommentarer
Postat av: mammi

Wow ni var ursnygga avatarer, hälsa Mika att hon är jätteduktig!!

2011-03-12 @ 16:36:53
Postat av: Bella

Fina ni blev, verkligen häftigt! Och bra att du är tillbaka igen, har saknat din blogg! :)

2011-03-13 @ 16:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0