trerätters

Dagen började med regn och grått väder, så passade på att slänga in lite tvätt (haha lät ju ganska ologiskt men kan hänga tvätten inne också)  innan jag tog en lång promenad, det hade slutat regna och började spricka upp litegrann. Ingen sol men i alla fall ganska varmt. Jobbade ju såklart innan jag kunde göra mina egna sysslor :P När jag kom hem efter den sköna promenixen hände detta; bäddade sängar och plockade lite disk, tog en dusch kollade datorn och skrev lite spanska, samt läste spansk tidning, ja så såg väl min förmiddag ut.

Idag vart det lite lyxigare lunch kan man väl säga, pappan kom hem med takeaway som mamman beställt igår genom internet. Så idag blev det trerätters för mig och pappan. Fanns två förrätter att välja mellan: pasta med kyckling och champinjoner eller ris med grönsaker. Jag valde riset och det var mkt gott! Kunde dock inte äta hela den portionen så pappan fick lite han också :P Sen även två huvudrätter, tortilla med räkor i och till det grönsaker eller fisk och potatis, valde tortillan men även här kunde jag inte äta hela så tror pappan provade lite av den också, efterrätten för mig blev en halv banan och nu är jag mätt och glad! :)
Skulle behöva städa mitt rum, men jag skjuter upp det till en annan dag, haha
Istället tänker jag kolla ngt på play och sen kanske gå ut en sväng igen innan det åter är dags för lite jobb ikväll!
Tror att det blir en lugn hemmakväll även idag, är väl bäst med tanke på den dumma förkylningen som inte släpper greppet om mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0