present igen?

Jag har haft en bra helg. Det slutade med att jag inte alls behövde sitta barnvkt i lördags, de bestämde sig för att vara hemma eftersom det regnade för mkt. Rätt skönt för mig :) Så Mika och jag gjorde oss iordning hemma hos mig, lyssnade på musik och tog ett glas vin innan vi gick ut för dans =)
Det var hemskt att vakna upp på söndagen, hade absolut ingen chans att få luft genom näsan, superduperdundertäppt, men sånt får man ta. Annars var det en lugn och skön dag med inte allt för mycket innehåll kanske, gjorde min spanskaläxa färdigt, kollade tv, läste lite spanskt skvaller och på kvällen, begav sig jag och Mika till ett litet favoritställe kan man väl säga för att äta. Mycket gott men otroligt mättande. Så helgen avslutades med en trevlig middag.

Vaknade idag och vart sådär ruskigt pigg, haha vet inte varför men skönt med såna dagar ju! Morgonen med dottern gick mycket bra, spanska lektionen likaså, sen efter spanskan fick det bli ett besök till apoteket, klarar inte av att inte kunna andas genom näsan. Så för första gången i mitt liv inhandlades nässpray. Var inte det lättaste att försöka förklara vad jag ville ha men vi lyckades med bristfällig spanska och kroppspråk få henne att förstå vad jag ville ha! :) Hon slog sedan in det i ett litet paket och gav det till mig. Köpte mig själv en present igen? hahah


mitt lilla paket innehållande nässpray då.

Gick bra att hämta dottern även vid lunch nu och på vägen hem stötte vi på mormorn och sonen så sällskapade hem. Dottern är alltid seg med att äta, så idag slutade det med att mormorn stängde av tvn för att få henne att fokusera på maten. Vi åt bönor i ngn slags gryta till lunch idag, gott! Om ett tag blir det nog en promenix :)

Kommentarer
Postat av: mammi

Men ellen!!!Nässpray, vet du hur man gör ;)? Trist att du inte blir av med förkylningen. Du kanske är allergisk mot vin!?

2011-03-28 @ 15:29:24
Postat av: Anonym

Nej mamma, synd att jag inte har min lilla mamma här som skulle kunna hjälpa mig ;)

jo men den ligger liksom kvar hela tiden fast så fort jag tränar så bryter den ut igen! :(

haha jag tror inte det mammi!

2011-03-28 @ 20:16:44
URL: http://ekaarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bara säg till så kommer jag på stört och skämmer bort dej och trollar bort snuvan, det är det vi mammor gör bäst:) puss o kram <3

2011-03-29 @ 15:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0