Merienda

Föräldrarna åkte till Oviedo för ärende, så jag är hemma med båda två. Men det blir nog bra, tror jah tar med båda till parken senare :) Hon är inte sjuk men hemma i alla fall av en annan anledning. Så om ett tag när sonen vaknar eller jag väcker honom ska det ätas merienda som jag har förberett och det är ju typ smoothie med massa frukter :) De vägrar äta frukt som den är så då får man ta till lite knep :) Ville vara snäll mot dottern så skippade jordgubbar i hennes eftersom hon inte gillar det men vi får se om det uppskattas, hon är svårast att ge fruktgrejen för hon gillar int den hemmagjorda heller.. men jag ska nog lyckas :) Själv tänkte jag ta lite fräskpressad apelsin och jordgubbar till lite mellis mumma, får ju passa på nu när det är jordgubbssäsong här =)


I akvariet där bakom finns en liten sköldpadda vid namn peqi som ägs av dottern, lite småläskig haha men gullig :P

Just nu kollas det film och är allmänt lugnt..

Kommentarer
Postat av: Bella

mmm, ser gott ut! igår åt vi spanska jordgubbar (pappas dag till ära), och de smakade måste jag säga. :D kram!

2011-04-01 @ 18:20:11
Postat av: Ellen

Vart riktigt friskt och smaskigt! =) Ja nu vet jag ju inte hur de smakar i Sverige (de spanska jordgubbarna) men här är de riktigt smakrika och goda! =) Hoppas han hade en bra dag! Kram

2011-04-01 @ 20:56:15
URL: http://ekaarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0