friidrottstankar och annat

Bestämde mig för en PW efter middagen som idag bestod av kyckling och sallad med tomat, avokado, rödbeta, isberg, och majs.. I alla fall hade massa energi och det är en mycket fin och varm kväll. Klart man måste ut då ju! Så på med lite träningskläder och vandrade iväg med musiken i öronen. Tog min vanliga runda och då går man förbi en friidrottsarena, fick massa minnen, käsnlor och tankar kring detta och nu tänkte jag skriva av mig lite här:
Jag saknar friidrotten, träningarna med Elin och Hasse en helt underbar tränare och träningskamrat så klart!! Trodde ärligt talat inte att jag skulle säga detta men ja det är sant, jag saknar det. De tränade nämligen kastgrenar idag på friidrottsarenan här i Gijon. Hade så gärna gått ner och kört med dem haha jag veet konstigt och ni som jag tränade med eller ja ni i klubben kanske tycker att det jag skriver är konstigt för jag visade nog inte så jättestort intresse när jag var på fredriksans..
En till bekännelse då, jag gillade verkligen träningen, tränaren och folket där. MEN jag var hela tiden så rädd för vad alla skulle tycka om mig och vad jag gjorde. Fasen vad jag ångrar det, hade ju vart kul om jag vågat. Nu säger jag inte att det hade lett till stordåd och superresultat men det känts bättre och kanske ja jag vet inte vart jag vill komma, men i alla fall att man inte borde skämmas när man gör något man tycker är roligt och hallå.. man tränar ju för att bli bättre aa.. vet inte! Jag skulle vilja börja träna det igen för att se om jag kan utvecklas mer och för att träningen (ja i alla fall under uppbyggnadsperioden) är grym!
Aa strunt samma massa babbel här idag..

Tog i alla fall och körde lite styrkeövningar nu när jag kom hem;
- 90° mot vägg
- halvt fällkniven
- utfall
- knäböj
- armböj
- situps
Inte alls mycket repitioner och säkert inte alls rätt, men gött nöjd över det lilla jag gör!

Annars har vi haft en underbar dag här med solsken och riktigt varmt, 28° ett tag där på eftermiddagen. Min dag har bestått av; jobb, spanskalektion, promenad med Mika, jobb med lunch, iskaffe i solen, läxor, fb, sieste, jobb i parken, lite träning.. Nu blir det väl lite läsning, fb osv sen sova såklart så tar vi en ny dag med härlig energi imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: mammi

Du e helt enkelt underbar <3

2011-06-14 @ 14:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0