Charity


Precis hemkommen efter en powerwalk, eller ja nu ljög jag lite. Jag har faktiskt hunnit med en dusch också! :) Solen skiner även idag, underbart!!!! Morgonen gick bra med B och sen spanskalektion, har gått upp en nivå i svårighetsgrad nu på lektionerna, vilket är bra men det märks verkligen för det är svårt :P Dagens lektion pratade vi mycket om hur spanjorer är och vad som skiljer från vårat hemland och så vidare, hade haft i läxa att läsa en text om spanska folket och vad olika personer hade för åsikter och idag fick vi då alltså redovisa våra egna åsikter samt de andra frågorna som fanns till texten mm, sen fick vi fylla i ord som fattades i en sång vi lyssnade på. En helt okej lektion. Tog sedan en kaffe med Mika, gick en sväng till Mercadona, köpte hudkräm. Sen satt jag en stund i parken innan jag skulle hämta C kände att det inte avr någon idé att gå hem för att sen gå igen så kunde ju ta vara på solen ett tag. Lunchen gick bra :) Sen när pappan kom hem gick jag alltså ut på en PW! Snart dags för jobb igen och blir väl parken, tror att C ska få välja idag så hon blir glad! Kvällen spenderas med Mika!



CHARITY / CARIDAD
Haha måste berätta om en rolig sak som hände mig i veckan. Varje dag går jag ju till skolan för att hämta hem C för lunch. En dag började en kvinna prata lite med mig, fråga massa, namn, ålder, vad jag gör, kommer ifrån ja ni fattar.. Hon själv var från Dominikanska tror jag. I alla fall sen frågar hon vad jag brukar ha på mig för kläder samt min skostorlek.. svarade och tänkte inte mer på det, men tyckte sen att det vart lite konstigt. I alla fall någon dag senare är det någon som ropar efter mig när jag och C ska gå hem.. Hon såklart, så kommer hon fram med en påse och ger mig. Det är kläder och om det inte passade ville hon att jag skulle säga till så löste vi det.. OKEJ? aja tog emot påsen och gick hemåt.. Inte alls min stil av kläder någonstans det är en röd typ manchesterkostym haha. Jag tror att den här kvinnan måste trott att jag var fattig och ville hjälpa mig eller att jag inte hade någon stil!? Haha Omtänksamt kanske men hallå jag lever knappast på gatan och jag har inte flytt hit eller något sånt.
Berättade även för D och hon fattade typ ingenting och sen skrattade hon rejält. En liten lustig händelse!!

Trevlig fredag vänner :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha så sjukt! Lever du på något slags lyxställe där alla har superduper dyra kläder på sig så du ser "fattig" ut då eller?? :P haha knäpp tant!

2011-06-04 @ 00:13:01
URL: http://elinaupairmarbella.blogspot.com/
Postat av: mammi

hahahahaha. Jag kan se dej i en röd manschesterkostym eller inte hahahaha! Kul/snäll tant och måste varit en konstig upplevelse ;)

2011-06-05 @ 09:15:20
Postat av: Ellen

Elin: Haha jag vet konstigt! Nej alltså det är väl vanlig nivå på folket här eller vad man ska säga.. Finns båda delar såklart! Men tror att hon trodde att jag typ inte tjänar så mkt på mitt jobb och inte har så mkt pengar eller något haha ingen aning!



Mamma: HAhah nej jag tror inte riktigt att det är min grej. Det var konstigt vet inte riktigt hur jag ska ta det hela.. haha

2011-06-06 @ 16:11:23
URL: http://ekaarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0