viernes

Den här dagen har gått fort! Det känns som om man hinner med så mycket på en dag här nere.. Dessutom har jag varit ganska duktig idag och uträttat lite viktiga saker samtidigt som jag varit lite mindre duktig eftersom den slank ner en chokladbit nyss :P

Jag har varit på lektion, fick i läxa att titta på tv under helgen för att sedan berätta vad det var och vad vi förstod..  Efter den gick Tanja och jag till en fotoaffär för att ta ett passkort, blev rätt nöjd men gillar inte att ta såna kort alltså :P Så med kortet, min adress på ett papper och passet gick vi till biblioteket eftersom jag skulle fixa mig ett Gijonkort, som gör att man tex kan åka buss mkt billigare, låna böcker,dvd.. på bibblan, låna cyklar mm mm och med den spanskan vi kan och den lilla engelska de kunde gick allt bra och jag får hämta mitt kort om cirkus 15 dagar!
På väg hem fick jag sjukt chokladsug så köpte en och vet ni vad innehållsförteckning på svenska ;) var ju tvungen att kolla så att den inte innehöll några nötter, för det är inge bra för mej de. Sen var klockan rätt mycket när jag kommer hem så bäddar sängarna och sen är det i princip dags att gå igen..
Efter lunch gick jag en långpromenad, i kylan och blåsten. Pappan sa innan jag gick ut -esta muy frio! Jaja men jag har ju mkt kläder och dessutom halsduk så jag ska nog klara mig ;) Det är ju skönt med luft och motion behövs! Gick upp till monumenten och troddde jag skulle blåsa bort när jag stod där uppe..
Nästan fixat en mobil också.. Ska få låna en av familjens gamla, den är dock låst till vad det nu heter och jag, lite för snabb och klantig köpte kort innan jag visste, fel såklart. men antingen ska den låsas upp eller får vi väl byta det kortet jag köpte om man nu kan det men det löses!
Fick schema idag också efter önskan av mig, känns lättare än att hålla på och fråga hela tiden! Även ett kontrakt eftersom det känns mer säkert med ett sådant!
Uh nu börjar jag bli trött.. Men lite bilder ska ni väl få också ;)


kortet till kortet


utsikt mot staden på väg upp..


på väg upp.. uppe! =)


tyckte att det var vackra färger :)


& avslutningsvis en liten bild på himlen

Buenas Noches amigos :)




Kommentarer
Postat av: Bella

Vad söt du är på korten! :)

Verkar verkligen som du har det bra, verkar så kul och lagom spännande liksom, är riktigt avundsjuk! Är så roligt att läsa om dig och få tillgång till en lite mer spännande och tilltalande värld när man själv sitter här i vintermörkret och pluggar spanska konjuktiv, haha. Ha det underbart, bästa du. :) <3

2011-01-22 @ 12:48:43
Postat av: Ellen

Tack! :)

Jag har det bra! Kul att du följer min blogg, kanske inte alltid massa intressanta händelser här liksom men skriver ju om min vardag och mitt liv just nu :P

Låter mindre roligt men kämpa på vännen! Och snart kommer våren till sweden ;) ha det bäst <33

2011-01-22 @ 18:13:06
URL: http://ekaarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är för jädrans söt alltså.

Hur länge blir det nu då? Puss

2011-01-22 @ 19:43:53
URL: http://http:/ellenbrehmer.blogg.se
Postat av: Anonym

Du är för jädrans söt alltså.

Hur länge blir det nu då? Puss

2011-01-22 @ 19:46:23
URL: http://ellenbrehmer.blogg.se/
Postat av: tove

Saknar min vackra vän! Bilden näst längst ner var kanonfin!!

2011-01-26 @ 20:52:06
URL: http://goodstuff.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0