stängt!

Gillar inte såna dagar när man vaknar och önskar att man var kvar i drömmarnas värld, vill ju bara få somna om och drömma vidare och få veta mer liksom;) Men det går icke utan upp och ta hand om de små barnen :)
När jag sedan blev ledig var jag faktiskt ganska duktig och effektiv. Jag tvättade tre maskiner tvätt, ja alltså jag kanske inte var helt miljövänlig nu då eftersom ingen av omgångarna var fulla, men det fick bli så, förlåt världen! Gick en promenad, skönt, kollade Sofias änglar. Måste säga att det var ett väldigt gripande program och så himla bra att dessa familjer kan få något extra! Ja sen hann jag med lunch, pasta och champinjonsås mums. Så hämtades dottern, vi blev inte inlåsta idag! Men en sak som gör mig lite upprörd och fundersam är att varför kan inte dottern vara snäll och gullig, göra som jag säger när det är andra föräldrar i närheten? Fick även höra lite tråkiga saker från henne, men det är väl bara att sätta upp skölden, för när vi väl kommer hem så är det kramar och skratt som gäller! Och jag vet att hon tycker om mig, oftast ;)

När pappan sedan kom hem bytte jag om lite snabbt och gick sedan för att möta Mika =) Det var därför som jag åt lunch innan jag hämtade dottern i skolan.. Mika skulle nämligen hjälpa mig att köpa skolböckerna. Blev något försenad till vår träff, på grund av en sen pappa, men som tur var väntade hon! Så gick vi, Mika är svensk så vi pratade så klart svenska, shit det känns redan lite konstigt..
Kommer till affären i alla fall och just det, vi är i Spanien! Här stänger de flesta affärer mellan 14-16.30. Jaha men vad bra då! Eller nej nu fick jag ju inte mina böcker, men jag tror jag får fixa det imon på förmiddagen! Då är det öppet.
Så vi bestämde oss för att ta en kaffe och prata lite på något litet ställe. allt var grönt där inne, väggar möbler och det var inte fin grön, sådär tråkig. Mika, en väldigt trevlig och snäll tjej =) Skönt att det finns fler i samma situation som jag själv, så att man kan byta lite knep och knåp med varann.

Ska ju kolla spansk tv enligt läraren så kan ju passa på lite nu då när jag har en stund kvar på min ledighet.

Besitos

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dejt i helgen?

(Vi måste fullborda våran kommande rutin (;)) med att snacka en gång i veckan!)

<3

2011-01-26 @ 23:21:01
URL: http://ellenbrehmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0