la pastelería

Efter att dottern och jag kom hem från skolan var det lite mindre glatt, hon har ju vart massa sjuk så tror att hon var trött.. I alla fall så gick vi (dottern, jag och mamman) till ett konditori för att äta merienda, vilket betyder mellanmål som äts runt fem, sex sådär. Vi kom in i ett konditori där man fick lite känslan av kalles chokladfabrikfilmerna, massa färglada kakor, godis och mycket choklad. Jag åt en chokladbakelse, (fick lite hjälp med spanskan och att fråga om nötter), tog en te till det, bakelsen var ganska liten men oj vad mätt man blev är fortfarande rätt mätt av den. Dottern var mycket gladare efter detta besök och vi gick hem igen. Mamman skulle på möte i skolan och dottern och jag övade på att läsa och skriva. Hon är otroligt duktig för att vara 5 år. Lekte och skojade..
Sen tog pappan över och jag sitter nu här och uppdaterar er lite.. om ett tag blir det kvällsmat och en dusch hade jag tänkt. Sen får vi se om det blir ett samtal ikväll eller inte..

Men vet ni vad,? jag glömde kameran när vi gick och fikade.
Det var det första men troligen inte det sista besöket där så ni kan ju få en bild en annan gång.
Farligt här för det finns massa konditorier med fina bakverk, glassbarer.. men jag ska vara duktig vill ju inte rulla fram i sommar precis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0