inlåsta?

Skulle tvättat idag, men eftersom städerskan kommer tisdagar så kändes det inte som en bra idé då jag mest skulle stört och så. Jag tvättar imorgon istället! Så då bestämde jag mig för en promenad, hade ju ca två timmar på mig och tänkte att jag skulle hitta lite nya rundor så ut för att utforska lite då. Jag gick åt andra hållet mot vad jag brukar, jag brukar ju gå vid stranden ;) gick ut med floden och en bra bit bort, dock hann klockan bli så mycket så jag hann inte utforska det ordentligt utan var tvungen att vända. En dag med mer tid ska jag kolla om man kan komma runt och tillbaka om man fortsätter en bit till på den leden och i så fall vart? :) Lite bilder från prommenixen kommer här! ;)


floden som mynnar ut i havet


spegelbild i floden


det var mössa på eftersom jag dragit på mig en tråkig förkylning och inte vill bli sämre. Ja solen sken, men det blåste och det var inte många plusgrader idag.. Jag vill bli frisk från snuvan och det onda i halsen så fort som möjligt så jag kan fortsätta träna!

När jag hämtade dottern i skolan var hon som vanligt inte så villig på att gå hem direkt så jag sa att det var okej om vi lekte några minuter, vilket vi brukar. Men tydligen lyckades vi bli något senare för när vi går till porten för att gå ut och hemåt är den LÅST!? Alltså klockan var ju inte mycket.. Det blev lite panik, mest hos henne tror jag, jag blev nog mest sur för att hon aldrig lyssnar.. Eftersom min spanska är lite sämre än hennes sa jag att du måste fråga någon som kan hjälpa oss! Tjejen var helt stum och visste varken ut eller in. Så det blev jag i alla fall, som tur var fanns det en vuxen ute :) tack för det och hon sa att det fanns en till väg ut och ja det visste ju min lilla flicka, (varför sa du inte det då? :P )  så vi går och jag ber henne visa, men helt plötsligt vet hon inte i alla fall så kvinnan kommer och visar oss in i en byggnad.
Okej tänkte jag men nu hittar hon väl? Nej hon har ingen aning och det syns inte en enda människa i byggnaden.. Jag chansar och efter några korridorer frågar vi en kvinna om det är rätt utgång och till slut är vi ute och det äventyret över!! Nu hoppas jag att hon kan lyssna nästa gång och komma ihåg vad som hände, även om det är knappast troligt..

Annars har dagen flutit på bra och har varit själv med sonen under kvällen då han vaknar och ska äta mellanmål, eftersom han inte är van vid att jag skulle vara där när han vaknade och ingen annan blev det en del tårar men det gick över och vi hade kul tillsammans innan resten av familjen kom hem. :)


Kommentarer
Postat av: tove

Haha, är tjejen lite knepig!? ;)

2011-01-26 @ 20:52:42
URL: http://goodstuff.devote.se
Postat av: Anonym

Svar till tove:

Nej, hon är väl som barn är helt enkelt, vill inte alltid göra som man blir tillsagd eller lyssna liksom.. :P

2011-01-27 @ 10:26:14
URL: http://ekaarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0