calamar y croquetas

Ja det var vad som serverades till middag, jag åt och ja det smakade väl okej, men de avlånga calamarsakerna var ltie speciella att tugga på så jag frågar vad det är och till svar får jag pulpo, vilket betyder bläckfisk, jaha men vad trevligt då har jag alltså ätit bläckfisk för första gången i mitt liv. Det kommer inte bli en av mina favoriträtter här nere det är jag säker på i alla fall, men det smakade faktiskt inte så mycket utan var mest konsistensen som var lite läbbig..

Hann med ännu en promenad i eftermiddags, dock försvann solen bakom molnen men var gött ändå.

Varit i parken med dottern och sonen för första gången själv idag, vilket var en liten utmaning.
En utmaning som jag klarade mycket bra om jag får säga det själv. Blev bara lite sura miner när jag meddelade dottern att det var dags att gå hem men lyckades charma henne så allt gick bra =)

På förmiddagen idag satt jag åter i skolbänken och vet ni? Det var riktigt kul att sitta där igen..
Provade på en klass med spanska, en av de första nivåerna. Jag hängde med riktigt bra och kunde svara och prata mer än jag förväntat mig. Det blir en gång till på måndag, ser vi fram emot! =)
Det är en relativt liten klass, det var tre au pairer innan idag och idag var det jag och en tjej till som var där så i fortsättningen blir det väl fem då om alla fortsätter.. Idag var vi dock bara tre, en som går i klassen sen innan, från England och den nya tjejen som jag, från tyskland. Trevliga tjejer som jag ser fram emot att träffa mer =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0