Exempel på vanlig tisdag i mitt liv just nu

8.00 - Klockan ringer men jag snoozar tio minuter

8.10 - Går upp. Klär på mig, sätter upp håret, tvättar mig (morgonsysslor sådär ni vet) och försöker se lagom fräsch ut när jag säger god morgon till dottern, sonen och pappan (mamman har redan åkt).

8.25 - När mamman åker tidigt ska jag hjälpa till med dotterns hår och kläder.
Dottern äter frukost, vilket hon brukar gjort vid den här tiden. Så jag kammar och gör en frisyr medan hon äter. Hon har alltid någon slags rosett i håret och det gäller att hon ser ordentlig ut. Sen borstar vi tänderna. Klär på henne skoluniformen, skor och jacka, ger henne sitt mellanmål och så åker hon och pappan till skolan resp jobbet.
8.50 - Bara Beltran och jag kvar hemma. Vi kollar Pocoyo och cantajuegas, vilket är sånger med rörelser till vilka han älskar. Spelar även lite fotboll innan mormorn kommer..

9.30 mormor kommer. Jag utför mina sysslor på morgonen, vilka är att städa undan frukostdisken, bädda deras sängar och plocka iordning på sovrummet. Lägga in dotterns pyjamas. Sen äter jag frukost, idag bestod den av te, yoghurt och muffin. Under tiden som jag äter kollar jag tv. Sen kollar jag facebook och lite vid datorn.

10.45 Slänger in en maskin tvätt och bestämmer mig för att springa en runda.

11.00 SPRINGA! :) Sen stretch i parken. Var behagligt väder, solen sken men ganska kyligt.


tur att bilden blev suddig, slipper ni se hur fräsch jag är efter min joggingrunda..

11.45 Hemma igen, lagom trött och svettig. Hänger tvätten. Tar ett äpple dricker massa vatten och varvar ner litegrann. Duschar och fixar till mig innan städerskan kommer.

12.50 Går för att hämta dottern i skolan. Hon hade ingen lust att prata idag så vi gick tysta hela vägen. Väl hemma fortsatte det och hon pratade inte med städerskan heller vilket hon brukar väldigt mycket! Sen blev det lite tråkiga miner då varken hon jag eller städerskan hittade en teckning som vi gjort kvällen innan. Men när mamman kom hem åkte leendet på flickans läppar som tur var. Innan mamman kom hem bytte vi tröjan till pyjamaströja, tvättade händerna och åt pasta med blåmögelostsås och bröd.

!4.15 Åt jag lunch, även jag pasta med den där såsen. Men ytterst lite för är ingen favorit, dock går det bra med en liten klick bara och sen gjorde jag mig en sallad till också :) När jag nästan ätit klart kommer mamman in med en sallad hon gjort och ville att jag skulle smaka. Den innehöll; ruccola, äpple, getost, honung, vinäger och några kryddor. Den var helt okej men jag är inte så förtjust i ostarna de äter.
Jag tog det lugnt efter lunchen, läste lite i min bok, kollade lite tv..

15.30 Går en promenad. Vart in på lidl för att kolla om en grej, som jag inte hittade men däremot hittade jag jordgubbar som jag slog till på. Riktigt röda från Spanien och de var billiga :P Gick även in på en kinesaffär för att kolla efter en agenda och kollegieblock. Vill kunna hålla reda på allt på ett smidigt sätt och ha lite böcker att skriva i. Tycker det är skönt att ha papper och penna ibland och skriva ner istället för dator. Hittade dock ingen agenda, men blev ett litet block, ett nagellack och nagellacksborttagningsmedel. (heter det så?)

när jag kom hem från promenaden

16.30 Åt den andra halvan av äpplet från i förmiddags och packade ner mina läxböcker, ordbok, vatten, kamera, plånbok... Fixade flickans mellanmål och hörde med mamman om klädseln och dotterna hade redan med det till skolan.

17.00 Hämtar dottern, byter om till den fina klänningen på skolan och går till El grupo. Där hon har disneydans. Innan det börjar äter hon sin merienda i lekparken på el grupo. Så lämnar jag av henne i danssalen och går till cafeterian för att dricka kaffe, göra mina läxor och skriva lite.


Blev ett hjärta i mitt kaffe

18.30 slutar dansen och vi går hemåt. I början av hemvägen vägrar hon lyssna och är allmänt jobbig, men hon var hungrig och trött så är väl en ursäkt. Jag tror hon märkte att jag tyckte det var jobbigt att hon inte lyssnade och att jag blev lite låg för hon gav mig en bamsekram och en puss på kinden halvvägs hem sen vart allt bra. Men herrejisses vad kallt det hade hunnit bli. Det blåste dessutom rätt rejält.
När jag står och ska låsa upp porten kommer pappan upp bakom och skrämmer typ livet ur oss båda.
Uppe så kör vi lite mer cantajuegos med Beltran, sen byter dotterns kläder till pyjamas och lite lek, rita, sjunga

20.15 Bad som gäller för de två busarna. Behövde inte hjälpa till idag. Så jag passade på att lägga in bilderna till datorn. Njöt av några jordgubbar, de smakade såå gott, söta och mycket smak! Kanske rent av köper några fler imorgon..
När sonen var klar lekte jag lite med honom, sen skulle de äta. Jag plockade in min tvätt.



21.15 Middag, typ kotlett med en ostskiva på i hamburgerbröd och potatis. Annorlunda men helt okej!
Vek min tvätt, pratade i telefon, plockade lite, började skriva detta inlägg

22.15 Mamman hjälpte mig med en sak. Sen pratade vi massa om allt möjligt. Hon visade lite fotografier. Hon är verkligen en trevlig person som man lätt kan prata med och hon känns ärlig och snäll!

23.20 Typ nu jag sitter här och skriver klart, lägger in bilderna, ska kolla fb och lite bloggar innan jag lägger huvvet på kudden och förhoppningsvis somnar. :) men mina ögon börjar kännas lite tunga så

Okej, så här kan alltså en tisdag se ut för mig nu. Tiderna är väl ungefärliga men ville skriva med dem så att ni får ett litet mer hum om hur det är och så där. Om det är något ni undrar kan ni ju alltid lägga en kommentar och fråga så svarar jag gärna!

GONATT



Kommentarer
Postat av: mammi

Oj vilken dag. Mkt är annorlunda men du har vant dej bra va?

Är getost gott? tror du jag gillar det?

en av de roligaste sakerna är att du dricker kaffe!!! gulligt hjärta i din kopp. Ät massor av jordgubbar, de är fulla med vitaminer ju. Vad heter de på spanska?

kramen

2011-02-17 @ 19:03:40
Postat av: tove

Ååh, så himla fint med hjärtat i kaffet!! Som på reklam ju! :D

2011-02-17 @ 23:32:40
URL: http://goodstuff.devote.se
Postat av: Ellen

mamma: ja det känns inte annorlunda eftersom det är vardagen här :P Nja sådär, vet inte kanske, du får väl prova ;) Haha jättekul! Japp jag mumsar, det heter fresa



Tove: haha jag vet!

2011-02-18 @ 16:42:24
URL: http://ekaarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0