dottern är sjuk

Idag fick jag lägga mina planer inför dagen lite åt sidan och istället hitta på lite annat. Anledning till detta är att dottern är sjuk. Just nu har hon väl bara feber skulle jag tro men hon spydde flera gånger inatt tydligen så därför är hon såklart hemma idag. Vi sitter just nu vid varsin dator, hon kollar på juan y tolola (eller ngt sånt) Är något tecknat barnprogram som vi satte igång via youtube!
Imorse fick hon typ febernedsättande medicin eller något sånt och efter det kan man inte tro att hon är sjuk. Hon springer runt och sjunger högt, leker, vill spela hockey, rita, puzzla ja allt, men nu har et lugnat sig lite. Och jag är ju ingen läkare men det verkar mest vettigt att ta det lugnt när man är sjuk så att man blir frisk så snabbt som möjligt. Dessutom ska hon ha sitt kalas på akvariet imorgon så då vill vi ju att hon ska vara pigg! :)

Måste göra klart min spanskaläxa idag också..
Vilket innebär att jag ska skriva 6 meningar med dessa ord;
DOLOR
COMPARTIR
CREER
PARTIRSE EN DOS
ESCONDER
GUARDAR RENCOR

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter klokt Ellen! Verkar som ni har det mysigt, du och dottern. :) Vad betyder det andra och de tre sista verben? :P

2011-02-10 @ 22:17:52
Postat av: Bella

Det var förresten din kusin vitamin som skrev förra kommentaren, glömde sätta in namnet, haha. ;)

2011-02-10 @ 22:18:32
Postat av: Ellen

Okej kusin vitamin! <3 Jadå vi trivs ihop men precis som alla andra (tror jag) har vi våra tvister.

COMPARTIR betyder dela

PARTIRSE EN DOS= (ungefär)Dela i två

ESCONDER= gömma

GUARDAR RENCOR= (ungefär) Hysa agg. Mamman förklarade ungefär såhär.. A woman i knew guardar rencor against all the people i a special country because they have killed her people during the 2d war.

2011-02-10 @ 22:43:01
URL: http://ekaarlsson.blogg.se/
Postat av: Bella

Haha, okej bra förklaring av mamman där! :P Otäckt det lät med incidenten på lidl, var försiktig! :S

2011-02-11 @ 10:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0