back in gijon (ayer)

Hemma igår kväll efter ca en veckas semester i Galicien. Underbart väder de tre första dagarna med över 25°C och strålande sol. Såklart blev det stranden, dock inget bad i havet för min del då det var iskallt, men dottern tog sig ett dopp i alla fall. Vi bodde på ett lägenhetshotell som var fräscht och mysigt. Jag delade rum med dottern, lite skeptisk till att börja med men det visade sig vara i onödan för det gick väldigt bra :)
Första kvällen gick jag, barnen och pappan ner till stranden för att kolla läget lite sådär, sprang runt och lete sen satte jag mig och kollade ut över havet och njöt och vad får jag se om inte tre delfiner som kommer hoppandes :) Härlig känsla och kul att få se!
Fredagen spenderades som sagt på stranden, plockades snäckor, fångades krabbor och solades, eftermiddagen spenderades vid poolen och juacuzzin.
Lördagen såg väl i stort sett ut som fredagen..
Söndagen också.. Tog mig en promenad söndag kväll och vart sjukt mycket folk ute. Trevligt. Sen efter promenaden blev det lite jobb, barnvakt då föräldrarna ville gå ut efter middagen på kvällen.
På måndagen vart det lite molningt under morgonen men vi bestämde stranden i alla fall vilket vi gjorde rätt i för solen kom fram =) Dottern och mamman plockade krabbor, snäckor och sjöstjärnor och även tror det heter sjöborrar, de där runda sakerna med typ taggar, strunt samma, de togs hem till lunchen i alla fall, men jag lite feg, smakade inte.. Poolen på eftermiddagen och en promenad på kvällen.
Tisdagen åkte vi till en större stad, Pontevedra för att som de säger här, da una vuelta, typ ta en sväng. Mysig stad med gammal arkitektur. togs massa kort, kollades affärer och parker, torg... Sen blev det lunch och vi åt menu del dia, vilket innebär att man får välja på några förätter, några varmrätter och efterrätt. Jag åt tonfisksallad, kyckling med örter, pommes och ägg samt flan de chocolate. För mycket mat men oh så gott! Mätta och nöjda begav vi oss ut i regnet som nu öste ner. Vi sprang till bilen och väl där rann det av vatten från oss haha. Så tillbaka till Sanxenxo för en liten siesta. Vi tog sedan med dottern till ludoteca typ lekland och mamman och jag gick en promenad medan hon lekte. Har bra kontakt med mamman och hon är lätt att prata med! Tycker om hela familjen som är väldigt lätta att leva med. Har väl sagt det förr! Efter den här resan känns det som om jag kommit dem än närmre :)
Så onsdagen då, åkte väl från hotellet 11.30 stannade i en närliggande stad/by för att leka i en park samt ta en kaffe sen bar det av mot Asturias igen. Efter ännu ett stopp var vi sedan hemma runt klockan sju på kvällen. Vart en himla mysig och trevlig semester med familjen! =)


HAr inte lagt in bilder ännu så det kommer senare..
BESITOS

Kommentarer
Postat av: mammi

Låter som en underbar semester, gumman! Härligt att du trivs så bra med family också.

kramar från oss <3

2011-04-21 @ 17:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0