oj redan

Ja så känns det ungefär. är det redan lördagen den 4 september? Känns som om det var igår som Ellen och jag bokade vår sista minutenresa. De två veckorna gick alldeles för fort och jag längtar tillbaka. Till underbar värme och att kunna bada i ett härligt hav, alla de människor vi lärde känna, de är saknade. Jag hoppas på Rajraj nu alltså. hahah
Kan ju ta och berätta lite om resan för er som vill veta:
Vi startade vår resa den 18 augusti tidigt på morgonen jag tror att vi åkte vid sju med tåget från bmåla mot Göteborg och vi var på flygplatsen ca 13.00. Väl där möts vi av mindre roligt besked, nämligen att flyget är försenat 4 timmar, jaha det var ju bara att vänta helt enkelt. Sen är vi väl framme i Turkiet och vid hotellet typ 4 på morgonen och möts av en mindre trevig nattvakt som ville pussa och krama, vi får vårt rum men kan inte öppna dörren, vi fattar inte hur man får igång lyset, haha första natten var nog allt kaos. Men dagen efter kändes allt så mycket bättre, det var varmt härligt. Efter någon dag lärde vi även känna tre goa tjejer från Örebro, ett par från Stockholm och senare två killar från Norge=) Dessutom blev vi goda vänner med killarna som jobbade i baren på hotellet. Blev massa sol och bad på dagarna sen party och dans på kvällen. KUL =)
Vi hade ju med oss en del mat för att spara lite pengar men unnade oss ändå att äta ute några gånger, och det var ju inte lite mat man fick då, turkiskt bröd till förrätt, valfri huvudrätt(jag åt nog kyckling varje gång haha) färsk frukt, popcorn och cocktail mummms. Måste också säga att världen är bra liten, på en av restaurangerna och killen som ägde stället bara nämnde BLOMSTERMÅLA sådär rakt ut utan anledning. det visade sig att han varit här typ fem gånger. Han var turk alltså:P lite kul. Och jag vet inte hur många som frågade om jag verkligen var svensk haha 100% är du säker? Hände så mycket men orkar inte skriva mer dessutom är det bara jobbigt att läsa ett alltför långt inlägg, eller hur?
ONsdag kväll var det då dags att åka hem, sorgligt men sant. Resan hem var rätt seg och jag kan lova att jag var riktigt trött på tåget hem haha.
jag är oerhört glad att vi gjorde denna resan tillsammans ELLEN <3<3







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0