arbetsförmedlingen ohamn

Så gav jag mig ännu en gång iväg till Oskarshamn och af.  Var där i måndags eftersom jag blivit tillsagd denna dag men det var fel så åkte idag också.. Klandrar ingen för alla kan ju göra fel..
Kommer dit lagom dit ganska tomt där inne och det visar sig att det bara är jag som arbetssökande där. Så jag och 4 personal satt och lyssnade. Det var om att jobba i Storbrittanien, hur man skriver engelskt cv, att tänka på vid intervu och lite snabbt om kumulus. En kille från England som höll i det så självklart var allt på engelska men det var inga problem. Fick rätt bra och användbar information. Men blev nästan lite avskräckt att söka jobb, verkade vara rätt mycket att kolla upp och så.. Men nu vet jag iaf hur jag ska göra, bra ju.
Har även hunnit med att söka lite jobb här i Sverige, börjar bli sjukt trött på att inte ha något att göra, alltså jag kan ju göra vad jag vill om dagarna men jag vill ju tjäna pengar och jobba. Inte bara gå hemma liksom..
Men någon gång måste det väl bli min tur! =)

Kommentarer
Postat av: ellen

Ja, snart är det din tur, sjäääälvklart! Jag håller på dig my love.

2010-10-28 @ 17:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0